زیارت آل یاسین

ساخت وبلاگ

امکانات وب

<<زیارت آل یس >> یکی از زیارت های مشهور حضرت صاحب الامر علیه السلام است . راوی این زیارت، ابوجعفر محمد بن عبدالله بن جعفر حمیری است که همه علمای رجال و حدیث از او به بزرگی و قداست یاد کرده اند.(۱)

او صاحب کتابهای متعددی بوده که ظاهرا چیزی از آنها در دست نیست و چون در اواخر دوران غیبت صغری می زیسته، مکاتباتی با حضرت مهدی علیه السلام داشته و به افتخار این توقیع نائل آمده است .
این زیارت با ۲۳ سلام آغاز شده است: سلام اول به آل یس (عترت پاک پیامبر صلی الله علیه و آله) و سلام های بعدی هر یک با القاب و عناوين خاص حضرت مهدی علیه السلام می باشد.


سپس با اظهار و اقرار به اصول اعتقادی صحیح و گواه گرفتن امام بر آنها و تجدید عهد وفاداری نسبت به اولیای دین، زیارت به پایان می رسد


این زیارت به تصریح برخی از علما، جامع و کامل و بهترین زیارت آن حضرت است و در همه اوقات می شود آن را خواند.
سندهای این زیارت صحیح و معتبر بوده و در مجموعه های مهم حدیثی و دعا نقل گردیده است .(۲)


جمع کثیری از شیعیان به خواندن این زیارت و دعای بعد از آن مداومت دارند و جلسات خاصی برای خواندن آن به طور دسته جمعی در شهرهای مختلف شیعه نشین برگزار می گردد.


۱-الاحتجاج، طبرسی، ج ۲، ص ۴۹۲ .ص ۱۷۱

یکی از علت های طولانی شدن غیبت امام عصر(ع) از خودخواهی انسان هاست، تا زمانی که منیت و خودخواهی به جای خداخواهی باشد، همین است. این درحالی است که شرط ظهور حضرت ولی عصر(ع) این است که ما خود را تغییر دهیم و خودخواهی را از خود دور کنیم، امام نقصی ندارد بلکه ما باید شرایط را عوض کنیم.

بنابراین یکی از تمرین ها برای بیرون آمدن از خودخواهی در دوران غیبت خواندن زیارت آل یاسین است، به این معنی که حق همان است که شما دوست دارید و باطل آن است که شما دوست ندارید، دوست داشتن و نداشتن امام مهم است. نه خودمان، اگر این معیار را در زندگی پیاده کنیم آن وقت می توانیم بگوییم منتظر واقعی امام هستیم.

در این میان حجت الاسلام عباس رمضانعلی زاده، پژوهشگر مهدوی به پرسشی در راستای زیارت آل یاسینپاسخ می دهد:

زیارت آل یاسین مختصامام زمان(ع)است یا مشترک میاناهل بیت(ع)؟

نخستین سلام این زیارت نامه با عنوان "سلام علی آل یاسین" بین اهل بیت(ع) مشترک است و از دوران امام علی(ع) تا امام زمان(ع) به اهل بیت(ع)اطلاق می شود.به طوری که امام زمان(ع) در مورد این دعا فرمودند: هرگاه خواستید با ما سخن بگویید، این دعا را بخوانید و با "سلام علی آل یاسین" آغازکنید.

اما باید گفت مابقی فرازها و سلام های زیارت آل یاسین مخصوص امام زمان(ع) است. امام عصر(ع) در جهت رعایت ادب نیز فرمودند: برای زیارت من قبل از هر چیز اجداد طاهرینم را زیارت کرده و بعد از آن به من سلام دهیدو بگویید: "السلام علیک یا داعی الله. . ."

در روایات آمده که شخصی در زندان بودو امام عصر(ع) به خوابش می آید و می فرماید: برای رهایی از بند دعای "الهی عظم البلاء ..." را بخوان. در این راستا باید گفت که حتی در بخشی از این دعا نیز قبل از توسل به امام زمان(ع) به اجداد مطهر ایشان توسل می جوییم و می گوییم: یا محمد و یا علی، یا علی و یا محمد و در ادامه می گوییم "یا مولانا یا صاحب الزمان"

ادعیه و زیارات مهدوی نیز نشان دهنده رعایت ادب و احترام امام عصر(ع) به پدران و اجداد طاهرینشان است.بنابراین بخش اول زیارت آل یاسین مشترک میان اهل بیت(ع) است و مابقی زیارت اختصاص به امام عصر(ع) دارد.

متن زیارت آل یس :

سَلامٌ عَلی آلِ یاسین

سلام بر آل یاسین

اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا داعیَ اللهِ وَ ربّانیَّ آیاتِه

سلام بر تو، ای دعوت کننده ی به سوی خدا، و دانای بزرگ آیات او

اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا بابَ اللهِ وَ دیّانَ دینِه

سلام بر تو، ای دروازه ی (سرای رحمتِ) خدا و (ای) داور دین او

اَلسَّلامُ عَلیکَ یا خَلیفةَ اللهِ وَ ناصِرَ حَقِّه

سلام بر تو، ای جانشین خدا و یاری کننده ی حق او

اَلسَّلامُ عَلیکَ یا حُجَّةَ اللهِ وَ دلیلَ إرادَتِه

سلام بر تو، ای حجّت خدا و (نشانگر و) راهنمای اراده ی او

اَلسَّلامُ عَلیکَ یا تالیَ کِتابِ اللهِ وَ تَرجُمانَه

سلام بر تو، ای تلاوت کننده ی کتاب خدا و روشنگر آن

اَلسَّلامُ عَلَیکَ فی آناءِ لَیلِکَ وَ أطرافِ نَهارِکُ

سلام بر تو، در تمام لحظه های شبانه ات و ساعت های روزت

اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا بَقیَّةَ اللهِ فی أرضِه

سلام بر تو، ای باقی نهاده ی خدا در زمین

اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا میثاقَ اللهِ الَّذی أخَذَهُ وَ وکَّدَه

سلام بر تو، ای میثاق خداوند که بر آن پیمان گرفته و استوارش ساخته است

اَلسَّلامُ عَلیکَ یا وَعدَ الله الَّذی ضَمِنَه

سلام بر تو، ای وعده ی خدا که خود آن را تعهّد کرده است

اَلسَّلامُ عَلَیکَ أیُّهَا الْعَلَمُ الْمَنصوبُ وَ الْعِلمُ الْمَصبوب

سلام بر تو، ای پرچمِ بلندِ افراشته و ای دانشِ ریزان

وَ الْغَوثُ وَ الرَّحمَةُ الواسِعَة

و ای فریادرسِ (درماندگان) و ای رحمتِ گسترده

وَعداً غَیرَ مَکذوب

(که) وعده ای دروغ ناشدنی (است)

اَلسَّلامُ عَلیکَ حینَ تَقوم

سلام بر تو؛ آن گاه که می ایستی

السَّلامُ عَلیکَ حینَ تَقعُد

سلام بر تو؛ آن گاه که می نشینی

السَّلامُ عَلیکَ حینَ تَقرءُ وَ تُبیِّن

سلام بر تو؛ آن گاه که (قرآن) می خوانی و بیان می کنی

اَلسَّلامُ عَلَیکَ حینَ تُصَلّی وَ تَقنُت

سلام بر تو؛ آن گاه که نماز می گزاری و قنوت می خوانی

اَلسَّلامُ عَلَیکَ حینَ تَرکَعُ وَ تَسجُدَ

سلام بر تو؛ آن گاه که رکوع و سجود می آوری

اَلسَّلامُ عَلَیکَ حینَ تُهَلِّلُ وَ تُکَبِّر

سلام بر تو؛ آن گاه که <<لا اله الا الله>> و <<الله اکبر>> می گویی

اَلسَّلامُ عَلَیکَ حینَ تَحمَدُ وَ تَستَغفِر

سلام بر تو؛ آن گاه که (خدا را) می ستایی و آمرزش می خواهی،

اَلسَّلامُ عَلَیکَ حینَ تُصبِحُ وَ تُمسی

سلام بر تو؛ آن هنگام که روز را آغاز می کنی و آن گاه که روز را پشت سر می گذاری

اَلسَّلامُ عَلَیکَ فی الَّلیلِ إذا یَغشی وَ النَّهارِ إذا تَجَلّی

سلام بر تو در شب؛ آن گاه که (تاریکی اش گیتی را) فرو پوشد و در روز؛ آن گاه که روشنایی اش آشکار گردد

اَلسَّلامُ عَلیکَ أیُّهَا الإمامُ المَأمون

سلام بر تو؛ ای امامِ امان یافته

اَلسَّلامُ عَلَیکَ إیُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأمول

سلام بر تو؛ ای پیشاپیش داشته ی آرزو شده

اَلسَّلامُ عَلَیکَ بِجَوامِعِ السَّلام

سلام بر تو، همه ی سلام های جامع و فراگیر

اُشهِدُکَ یا مَولای

ای مولای من، تو را به گواهی می گیرم

أنّی اَشهَدُ أن لا إلهَ إلاّ الله وَحدَهُ لا شَریکَ لَهَ

که من شهادت می دهم: خدایی جز الله نیست و او یکتای بی همتاست

وَ اَشهَدُ أنَّ مُحَمَّداً عَبدُهُ وَ رَسولُه

و این که حضرت محمّد بنده و فرستاده ی اوست

لا حَبیبَ إلاّ هُوَ وَ أهلُه

و محبوبی جز او و خاندانش نیست

وَ اُشهِدُکَ یا مَولای اَنَّ علیّاً أمیرَ المُؤمِنینَ حُجَّتُه

مولایم، نیز گواهت می گیرم که علی امیر مؤمنان حجّت اوست

وَ الْحَسَن حُجَّتُه

و حسن حجّت اوست

وَ الْحُسینَ حُجَّتُه

و حسین حجّت اوست

وَ عَلیَّ بنَ الْحُسینِ حُجَّتُه

و علیّ بن الحسین حجّت اوست

وَ مُحَمَّدَ بنَ عَلیٍّ حُجَّتُه

و محمّد بن علی حجّت اوست

وَ جَعفَر بنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُه

و جعفربن محمّد حجّت اوست

وَ موسَی بنَ جَعفَرٍ حُجَّتُه

و موسی بن جعفر حجّت اوست

وَ عَلیَّ بنَ موسی حُجَّتُه

و علیّ بن موسی حجّت اوست

وَ مُحَمَّدَ بنَ عَلیٍّ حُجَّتُه

و محمّد بن علی حجّت اوست

وَ عَلیٍّ بنَ مُحَمَّدَحُجَّتُه

وعلی بنمحمّد حجّت اوست

وَ الْحَسَن بنَ عَلیٍّ حُجَّتُه

وحسن بن علی حجّت اوست

وَ اَشهَدُ اَنَّکَ حُجَّةُ الله

وشهادت می دهم که تو حجّت خدایی

أنتُم الاوَّلُ وَ الاخِِر

آغاز و انجام شمایید

وَ أنَّ رَجعَتَکُم حَقٌّ لا رَیبَ فیها

و (نیز گواهم بر) این که بازگشت شما (به این جهان)، راست است و شکی در آن نیست؛

یَومَ لایَنفَعُ نَفساً ایمانُها لَم تَکُن آمَنَت مِن قَبل اَو کَسَبَت فی ایمانِها خَیراً

در آن روز که ایمانِ کسی که از پیش ایمان نیاورده باشد، یا از ایمان بهره ی نیکویی نداشته باشد، او را سود نمی بخشد

وَ أنَّ الْمَوتَ حَقّ

هم چنین (گواهی می دهم) که مرگ راست است

وَ أنَّ ناکِراً وَ نکیراَ حَقّ

و آمدن دو فرشته ی پرسشگر (در گور) راست است

وَ اَشْهَدُ اَنَّ النَّشرَ حَقّ

نیز شهادت می دهم که از نو زنده شدن راست است

وَ البَعثَ حَقِّ

و برانگیخته شدن راست است

وَ اَن الصِّراطَ حَقّ

و (پل) صراط راست است

وَ المِرصادَ حَقّ

و (در) کمین گاه (بودن خدا) راست است

وَ المیزانَ حَقّ

و ترازوی (سنجش اعمال) راست است

وَ الْحََشرَ حَقّ

و رستاخیز راست است

وَ الحِسابَ حَقّ

و حساب رسی کردارها راست است

وَ الْجَنَّةَ وَ النّارَ حَقّ

و بهشت و دوزخ راست است

وَ الوَعدَ وَ الوَعیدَ بِهِما حَقّ

و نوید و هشدار به آن دو راست است

یا مَولایَ شَقِیَ مَن خالَفَکُم وَ سَعِدَ مَن أطاعَکُم

ای مولای من، آن که با شما به مخالفت برخاست نگون بخت و آن که شما را اطاعت کرد سعادتمند است

فَاشْهَدْ عَلی ما أشهَدتُکَ عَلَیه

پس بر آن چه تو را بر آن شاهد گرفتم گواه باش

وَ أنَا وَلیٌّ لَکٍَ

که من دوست دار توام

بَریءٌ مِن عَدُوِّک

و از دشمن تو بیزار

فَالحَقُّ ما رَضیتُموه

حق همان است که شما را پسند آید

وَ الباطِلُ ما أسخَطتُموهً

و باطل همان که شما از آن ناخشنود باشید

وَ الْمَعروفُ ما أمَرتُم بِه

تنها آن چه شما فرمان داده اید، آشنا (و پذیرفته ی فطرت) است

وَ الْمُنکَرُ ما نَهَیتُم عَنه

و آن چه نهی فرموده اید ناشناخته (و ناپسند) است

فَنَفسی مُؤمِنَةٌ بِالله

پس دل من به خداوند ایمان دارد

وَحدَهُ لا شَریکَ لَه

خدای یکتای بی همتا

وَ بِرَسولِه وَ بِأمیرِالمُؤمِنینَ

و به رسول او و به امیر المومنین (ایمان دارد)

وَ بِکُم یا مَولای أوَّلِکُم وَ آخِرِکُم

و به شما -ای مولایم- از نخستین تا واپسینان (ایمان دارد)

وَ نُصرَتی مَعَدَّةٌ لَکُم

و همواره آماده ی یاری شمایم

وَ مَوَدَّتی خالِصَةٌ لَکُم

و دوستی من فقط برای شماست

آمینَ آمین

بپذیرید، بپذیرید.

وبعد ازآن اینrlm; دعا خوانده شود:



اَللّهُمَّ اِنّىrlm; اَسْئَلُکَ اَنْ تُصَلِّىَ عَلىrlm; مُحَمَّدٍ نَبِىِّ رَحْمَتِکَ،
خدایا از تو خواهم که درود فرستى بر محمد پیامبر رحمتتrlm;

وَکَلِمَةِ نوُرِکَ، وَاَنْ تَمْلَأَ قَلْبىrlm; نوُرَ الْیَقینِ، وَصَدْرىrlm; نوُرَ الأیمانِ،
و کلمه نورت و دیگر آنکه پرکنى دل مرا با نور یقین و سینهrlm;ام را با نور ایمانrlm;

وَفِکْرىrlm; نوُرَ النِّیَّاتِ، وَعَزْمىrlm; نوُرَ الْعِلْمِ، وَقُوَّتىrlm; نوُرَ الْعَمَلِ وَلِسانىrlm;
و اندیشهrlm;ام را با نور تصمیمها و ارادهrlm;ام را با نور علم و نیرویم را با نور عمل و زبانمrlm;

نوُرَ الصِّدْقِ، وَدینىrlm; نوُرَ الْبَصآئِرِ مِنْ عِنْدِکَ، وَبَصَرىrlm; نوُرَ الضِّیآءِ،
را با نور راستگوئى و دین و مذهبم را با نور بینائیهائى از نزد خودت و چشمم را با نور روشنائىrlm;

وَسَمْعىrlm; نوُرَ الْحِکْمَةِ، وَمَوَدَّتىrlm; نوُرَ الْمُوالاةِ لِمُحَمَّدٍ وَآلِهِ عَلَیْهِمُrlm;
و گوشم را با نور فرزانگى و حکمت و دوستیم را با نور موالات محمد و آلش علیهمrlm;

السَّلامُ، حَتّىrlm; اَ لْقاکَ وَقَدْ وَفَیْتُ بِعَهْدِکَ وَمیثاقِکَ، فَتُغَشّیَنىrlm; رَحْمَتُکَrlm;
السلام تا تو را دیدار کنم و من به عهد و پیمان تو وفا کردم پس رحمت خود را بر من بپوشانrlm;

یا وَلِىُّ یا حَمیدُ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلىrlm; مُحَمَّدٍ حُجَّتِکَ فىrlm; اَرْضِکَ،
اى سرپرست و اى ستوده خدایا درود فرست بر محمد حجت تو در روى زمینتrlm;

وَخَلیفَتِکَ فىrlm; بِلادِکَ، وَالدَّاعىrlm; اِلىrlm; سَبیلِکَ، وَالْقآئِمِ بِقِسْطِکَ، وَالثَّآئِرِ
و جانشین تو در شهرهایت و دعوت کننده بسوى راهت و قیام کننده به عدل و دادت و انقلاب کنندهrlm;

بِاَمْرِکَ، وَلِىِّ الْمُؤْمِنینَ، وَبَوارِ الْکافِرینَ، وَمُجَلِّى الظُّلْمَةِ، وَمُنیرِ الْحَقِّ،
به دستور تو، دوست مؤمنان و نابودى کافران و برطرف کننده تاریکى و روشن کننده حقrlm;

وَالنَّاطِقِ بِالْحِکْمَةِ وَالصِّدْقِ، وَکَلِمَتِکَ التَّآمَّةِ فىrlm; اَرْضِکَ، الْمُرْتَقِبِrlm;
و گویاى به حکمت و راستى و آن کلمه (دستور و فرمان) کاملت در روى زمین که در حال انتظار

الْخآئِفِ، وَالْوَلِىِّ النَّاصِحِ، سَفینَةِ النَّجاةِ، وَعَلَمِ الْهُدىrlm;، وَنوُرِ اَبْصارِ
و هراس بسر برد و آن سرپرست خیرخواه و کشتى نجات و پرچم هدایت و روشنى دیدگانrlm;

الْوَرىrlm;، وَخَیْرِ مَنْ تَقَمَّصَ وَارْتَدىrlm;، وَمُجَلِّى الْعَمىrlm; الَّذىrlm; یَمْلَأُ
مردم و بهترین کسى که جامه ورداء ببر کرد و زداینده گمراهى آنکس که پرکند

الْأَرْضَ عَدْلاً وَقِسْطاً، کَما مُلِئَتْ ظُلْماً وَجَوْراً، اِنَّکَ عَلىrlm; کُلِّشَىْrlm;ءٍ
زمین را از عدل و داد چنانچه پرشده باشد از ستم و بیدادگرى که براستى تو بر هر چیز

قَدیرٌ، اَللّهُمَّ صَلِّ عَلىrlm; وَلِیِّکَ وَابْنِ اَوْلِیآئِکَ الَّذینَ فَرَضْتَ طاعَتَهُمْrlm;
توانائى خدایا درود فرست بر بنده مقرب درگاهت و فرزند بندگان مقربت آنانکه فرض کردى فرمانبرداریشان را


وَاَوْجَبْتَ حَقَّهُمْ، وَاَذْهَبْتَ عَنْهُمُ الرِّجْسَ وَطَهَّرْتَهُمْ تَطْهیراً، اَللّهُمَrlm;
و واجب گرداندى حقشان را و دور کردى از ایشان پلیدى را و بخوبى پاکیزهrlm;شان کردى خدایا

انْصُرْهُ وَانْتَصِرْ بِهِ لِدینِکَ، وَانْصُرْ بِهِ اَوْلِیآئَکَ وَاَوْلِیآئَهُ، وَشیعَتَهُrlm;
یاریش کن و بدست او دینت را یارى کن و یارى کن بوسیله او دوستان خودت و دوستان او و شیعیانrlm;

وَاَنْصارَهُ، وَاجْعَلْنا مِنْهُمْ، اَللّهُمَّ اَعِذْهُ مِنْ شَرِّ کُلِّ باغٍ وَطاغٍ، وَمِنْ شَرِّ
و یاورانش را و ما را نیز از آنان قرار ده خدایا نگاهش دار از شر هر متجاوز و سرکشى و از شر

جَمیعِ خَلْقِکَ، وَاحْفَظْهُ مِنْ بَیْنَ یَدَیْهِ وَمِنْ خَلْفِهِ، وَعَنْ یَمینِهِ وَعَنْrlm;
همه مخلوق خودت و محافظتش کن از پیش رُویش و از پشت سرش و از سمت راستش و از طرفrlm;

شِمالِهِ، وَاحْرُسْهُ وَامْنَعْهُ مِنْ اَنْ یوُصَلَ اِلَیْهِ بِسُوءٍ، وَاحْفَظْ فیهِrlm;
چپش و پاسداریش کن و نگاهش دار از اینکه گزند و آسیبى بدو رسد و (شوکت و عزت) رسولrlm;

رَسوُلَکَ وَآلَ رَسوُلِکَ، وَاَظْهِرْ بِهِ الْعَدْلَ وَاَیِّدْهُ بِالنَّصْرِ، وَانْصُرْ
و آل رسولت را در (وجود) او حفظ فرما و آشکار (یا پیروز) گردان بدست او عدل و داد را و بیاریتrlm;

ناصِریهِ، وَاخْذُلْ خاذِلیهِ، وَاقْصِمْ قاصِمیهِ، وَاقْصِمْ بِهِ جَبابِرَةَ الْکُفْرِ،
کمکش rlm;کن ویاورش را نیز یارى کن و هر که دست از یاریش بردارد خوار گردان و در هم شکن شکنندهrlm;اش را و بشکن بدست او

وَاقْتُلْ بِهِ الْکُفَّارَ وَالْمُنافِقینَ، وَجَمیعَ الْمُلْحِدینَ حَیْثُ کانوُا مِنْrlm;
قدرت و شوکت کافران را و آنان را بدست آن حضرت به خاک هلاک افکن و هم چنین منافقان و همه بىrlm;دینان ستیزهrlm;جو را در هر جا

مَشارِقِ الْأَرْضِ وَمَغارِبِها، بَرِّها وَبَحْرِها، وَامْلَأْ بِهِ الْأَرْضَ عَدْلاً،
هستند از خاورهاى زمین و باخترهاى آن چه در خشکى و چه در دریا، و پرکن بوسیله او زمین را از عدل و داد

وَاَظْهِرْ بِهِ دینَ نَبِیِّکَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ، وَاجْعَلْنِى اللَّهُمَّ مِنْrlm;
و آشکار (یا پیروز) کن بوسیلهrlm;اش دین پیامبرت - صلى اللّه علیه و آله - را و قرار ده خدایا مرا نیز از

اَنْصارِهِ وَاَعْوانِهِ، وَاَتْباعِهِ وَشیعَتِهِ، وَاَرِنىrlm; فىrlm; آلِ مُحَمَّدٍ عَلَیْهِمُrlm;
یاران و کمک کاران و پیروان و شیعیانش و به من به نما در مورد آل محمد علیهمrlm;

السَّلامُ ما یَاْمُلوُنَ، وَفىrlm; عَدُوِّهِمْ ما یَحْذَروُنَ، اِلهَ الْحَقِّ آمینَ، یا
السلام آنچه را آرزو داشتند و در مورد دشمنشان آنچه از آن مىrlm;ترسند مستجاب گردان اى معبود حق

ذَاالْجَلالِ وَالْأِکْرامِ، یا اَرْحَمَ الرَّاحِمینَ.
و اى صاحب جلالت و بزرگوارى اى مهربانترین مهربانان

نحوه ی خواندن زیارت آل یاسین :


این دعا را بدون وضو و در حال حرکت (در اتوبوس ، تاکسی ، مترو و ...) هم می شه خواند .

زمان اون هم از اذان صبح تا شب است .(یعنی توی این فاصله زمانی می توانید دعایتان را بخوانید)

ولی توصیه می کنیم که دوستان دعاهاشون رو بعد از نماز صبح با وضو و رو به قبله بخوانند و بدانند که اثر ویژه ای خواهد داشت .

لینکهای دانلود

لینک دانلود

درانتظارظهور...
ما را در سایت درانتظارظهور دنبال می کنید

برچسب : زیارت آل یاسین,زیارت آل یاسین فرهمند,زیارت آل یاسین سماواتی,زیارت آل یاسین صوتی,زیارت ال یاسین دانلود, نویسنده : 7m313f بازدید : 294 تاريخ : شنبه 22 آبان 1395 ساعت: 6:55